Dezvoltare personala

#principii 2019 #mentalitate 2019 #schimbari 2019

3 lucruri simple pe care le poti face pentru un 2019 exceptional. Trebuie doar sa-ti schimbi mentalitatea!

La inceput de an, fiecare dintre noi isi va face o lista de perspective. Psihologul Angela Nutu, vicepresedintele Asociatiei Romane de Hipnoza, considera ca, in 2019, schimbarea consta in: odihna mai buna, mai mult optimism si exercitii mai des atunci cand mintea noastra este obosita.

In lumea noastra “moderna” (cum ne place noua sa o numim) toti suntem fortati sa producem mai mult, sa facem mai mult, sa cream mai mult. De cele mai multe ori nu stim de ce ne fortam sa facem asta – cu totii suntem conditionati sa simtim ca trebuie mai mult, fara sa ne intrebam de cele mai multe ori si de ce. 

In opinia cunoscutului psiholog Angela Nutu, un lucru foarte interesant este ca, desi foarte multi oameni vor sa faca mai mult, doar foarte putini reusesc sa fie cu adevarat productivi, restul isi petrec viata stresati si secati de putere. Este posibil ca mentalitatea de tipul "trebuie sa fortez mai mult" sa fie gresita si o abordare mai constienta ne-ar putea aduce mai aproape de rezultatul scontat.

Ce inseamna o odihna buna?

"Cu totii stim ca avem nevoie de odihna pentru a functiona corespunzator si ca oboseala ne impiedica sa fim productivi. Cu toate astea, desi sarcinile noastre ne seaca de energie si avem nevoie de foarte multa odihna dupa – cine are timp de odihna? Aici ramanem impotmoliti – nu vrem sa pierdem timpul stand degeaba, dar in lipsa odihnei ne epuizam. Cum putem scapa din acest cerc vicios?

Problema consta in cum percepem noi o odihna buna. Multi oameni isi inchipuie ca mintea lor este ca o baterie care are nevoie din cand in cand sa fie reincarcata. Nu este foarte precis, insa. Mintea ta nu este ca o baterie, este, mai degraba, asemanatoare corpului tau. Corpul tau este format din mai multe grupe de muschi, si atunci cand exersezi o anumita grupa de muschi, altele pot intra in repaus. De exemplu, daca te dor muschii abdominali, nu stai in pat 3 zile, lucrezi la alte grupe de muschi, ca muschii picioarelor sau ai bratelor. Mintea noastra lucreaza la fel, nu trebuie sa intram intr-o stare ca de zombi pentru a ne putea relaxa”, explica psihologul Angela Nutu.

Te simti secat dupa munca mentala? Fa niste exercitii!

„Principiul este urmatorul: cand mintea lucreaza, corpul este in repaus, iar cand corpul lucreaza, mintea este in repaus. Incearca si tu – odata ce ai inceput sa te simti obosit dupa o zi intreaga in care ai scris la calculator, ai rezolvat probleme sau ai facut programari, sa nu-ti permiti sa stai in fata monitorului si sa te simti in continuare sleit de putere. Nu-ti verifica Facebook-ul si nici nu te uita la televizor – sigur nu-ti va reincarca bateriile din moment ce ai stat o zi intreaga in fata unui monitor, exista sanse sa te sece de si mai multa energie. In schimb, ridica-te si fa exercitii in limita confortului tau, dar sa-ti simti si muschii foarte bine (incearca diferite lucruri, pentru unii functioneaza mai bine intinderile, pentru altii mai bine alergatul). Care este scopul in a combina exercitii fizice si mentale in asa maniera? Atunci cand incepi sa faci exercitii fizice si eliberezi doze sanatoase de stres, atentia iti este imediat mutata pe momentul prezent.

Odata inteles acest principiu poti invata sa schimbi constient atentia, cand este nevoie, ceea ce inseamna ca, in loc sa astepti sa ti se incarce bateriile, poti, pur si simplu, sa imbunatatesti aspecte diferite ale vietii. in acest proces un rol important il au si gandurile noastre, care ne creeaza si ne sustin realitatea. Este important cum abordam momentele in care suntem mai obositi si lipsiti de energie si sa le deblocam cu ganduri pozitive si realiste in aceelasi timp. Incearca sa inlocuiesti “sunt foarte obosit azi” cu “ma simt mai putin odihnit azi” si vezi cum te simti ”, conchide psihologul Angela Nutu, vicepresedintele Asociatiei Romane de Hipnoza.

loading...
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dezvoltare-personala

Expertul Acasa.ro, psiholog Daniela Nicoleta Dumitrescu: Copiii nu trebuie sa fie atenti, copiii trebuie sa fie curiosi!

Experti Familie & Relatii

Expertul Acasa.ro, psiholog Daniela Nicoleta Dumitrescu: A sti sa fii cu tine insuti

Experti Familie & Relatii

Expertul Acasa.ro, Daniela Irimia: Cele 3 moduri prin care comunicam zi de zi

Experti Familie & Relatii

Expertul Acasa.ro, psiholog Elena Done: Cele trei valori ale stimei de sine. Le stiai?

Experti Familie & Relatii

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Daniela Irimia: Cele 3 moduri prin care comunicam zi de zi

Expertul Acasa.ro Daniela Irimia, trainer de dezvoltare personala

Pune o intrebare

Top

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.