Sex

#flux urinar #muschi vaginali #muschi pubococcigieni #nastere #sarcina #cuplu #partener #viata sexuala #sex #kegel #arnold kegel

Exercitiile Kegel condimenteaza viata sexuala

Simple de facut, oriunde si oricand, exercitiile Kegel iti pot imbunatati calitatea vietii sexuale.

Din pacate, sunt destul de putine femei care le aplica, iar cele care le abordeaza, nu persevereaza pentru a obtine rezultate.

 

 

Ce sunt exercitiile Kegel?

 

Exercitii Kegel au fost introduse de catre medicul Arnold Kegel , ca o metoda recomandata persoanelor care au probleme in controlul vezicii urinare. Exercitiile Kegel se adreseaza in special femeilor insarcinate, carora li se recomanda efectuarea acestora atat in timpul sarcinii, cat si dupa nastere.

Principiul care sta la baza exercitiilor este antrenarea muschilor pubococcigieni, cunoscuti si sub denumirea de muschi “ai placeri”. De ce?  Pentru ca antrenarea muschilor vaginali nu ofera numai confort, dar si placere sexuala. Incordarea acestora asigura senzatii puternice pentru ambii parteneri.

Cum localizez muschii pubococcigieni

Multe femei confunda muschii PC, contractand coapsele, fesele, abdomenul, etc. Pentru a identifica muschii pubococcigieni, incearca sa opresti fluxul urinar. Muschii pe care i-ai contractat in acel moment sunt cei pe care trebuie sa ii antrenezi. O alta modalitate de identificare este introducerea degetului in vagin si contractarea muschilor in jurul acestuia.

Ai grija sa nu incodezi in acelasi timp si alte grupe de muschi, pentru ca asta inseamna ca nu efectuezi exercitiile cum trebuie. Poti verifica daca executi exercitiile corect si cu ajutorul medicului. Prin intermediul Biofeedback-ului vei vedea, simti sau auzi daca exercitiile sunt facute in mod corect.

Cum se fac exercitiile Kegel?

Aceste exercitii pot fi efectuate oriunde si in orice moment, cand stai pe scaun, intinsa pe pat sau chiar in picioare. Important este sa fie facute cu regularitate, pentru a creste eficacitatea lor.

Incepe cu 5 minute zilnice de exercitii Kegel: contracta muschii vaginali, mentine-i in acea pozitie timp de 1-2 secunde, apoi relaxeaza. Progreseaza prin a creste pozitia de mentinere la 3-5 secunde. Odata ce stapanesti tehnica, incearca sa combini intensitatea si contractia acestora. De exemplu, contracta muschii PC lent (3-5  secunde) si progreseaza cu contractii rapide.

O alta miscare specifica este cea de impingere, ca si cand te-ai forta sa urinezi. Incearca sa practici aceste exercitii de cel putin trei ori pe zi. De exemplu, poti urma un “antrenament” de genul: 50 de contractii lente, 50 de contractii lente si 50 de impingeri.

Dupa cat timp se observa efectele exercitiilor Kegel?

Daca esti constanta, efectele se pot observa dupa 3-6 saptamani. In timpul actului sexual, contracta muschii si observa diferenta. Cu cat muschii vaginali vor fi mai antrenati, cu atat tu si partenerul va veti simti mai bine.

Exercitiile Kegel trebuie practicate cu regularitate doar dupa ce s-au identificat muschii pubococcigieni. In caz contrar, practica eronata poate duce la infectii ale tractului urinar, probleme ale rinichilor, uretrei, ureterei sau vezicii.
  •   2008-10-08
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Dana Spataru

Vezi toate articolele

Articole din sex

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Ana Falca: Cand partenerul se indragosteste de... altcineva!

Expertul Acasa.ro, dr Ana Falca, specialist in psihologia cuplului

Pune o intrebare

Top

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Ana Falca: Puterea unei flori...Uneori, o floare poate aduce primavara!

Expertul Acasa.ro, dr Ana Falca, specialist in psihologia cuplului

Pune o intrebare

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii