Nunta

#inel de logodna #nunta #inel #relatii #relatii serioase # cat costa # pregatire nunta

Inel de logodna scump sau ieftin? Cat ar trebui sa coste dovada dragostei

Orice tanara viseaza inca din copilarie la momentul in care printul visurilor sale va veni la ea pe un cal alb, va ingenunchea si ii va oferi inelul de logodna. Sau poate ca nici chiar asa, dar macar isi imagineaza ca va primi un inel cu care sa se laude la toate prietenele. Insa cat de scumpa ar trebui sa fie aceasta bijuterie? Raspunsul l-a dat un studiu realizat de americani.

De la 1.000, la 5 milioane de dolari

5 milioane de dolari a cheltuit Jay Z atunci cand i-a cumparat lui Beyonce un inel din platina cu un diamant urias, de 18 karate. Dar cate femei au parte de barbati cu puterea financiara a lui Jay Z?

Un studiu realizat recent de americani, practic inventatorii acestei traditii care nu are nici macar un secol, arata ca pretul mediu pentru un inel de logodna se situeaza in jurul sumei de 2.311 dolari. Din cele 1.500 de persoane chestionate, 25% au declarat ca au cheltuit pentru aceasta bijuterie intre 2.000 si 4.999 de dolari. Insa 38% s-au dovedit mai economi, cheltuind cel mult 1.000 de dolari.

Ti-am dat un inel

Dar daca te intrebi totusi care e pretul corect pe care ar trebui sa il platesti, trebuie sa stii ca se spune ca un inel de logodna ar trebui sa coste cat trei salarii medii pe economie, adica la noi in jur de 5.000 de lei. Evident, ca exista si variante mai ieftine, pentru ca mai scumpe am vazut ca sunt intotdeauna.

Cert este ca, spun specialistii, inainte sa te apuci sa faci o cheltuiala cel mai bine ar fi sa ai o discutie de principiu cu iubita ta, astfel incat sa nu te trezesti cu un raspuns negativ la cererea in casatorie si, evident, cu un inel pe care ai cheltuit o avere, dar pe care sa nu ai cui sa il oferi.

Tot potrivit unui sondaj american, un sfert dintre femei s-au declarat dezamagite de modul in care a decurs cererea in casatorie. Multe s-au plans ca fie momentul nu a fost suficient de intim, altele, ca punerea in scena a fost prea extravaganta, iar o treime au fost umilite de faptul ca nu au primit mult-ravnitul inel cu diamante, cu care sa se laude prietenelor.

Un diamant pentru totdeauna

Traditia oferirii inelului de logodna cu diamant s-a nascut in SUA, in 1940. Compania De Beeres, practic singura societate care exploata diamante in America la acea vreme, a pornit o campanie agresiva sub sloganul "A diamond is forever" (un diamant este pentru totdeauna - n.r.), inoculand ideea conform careia diamantele semnifica romantism si dragoste eterna.

Foto: metronews.ca
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din nunta

Expertul Acasa.ro, psiholog Elena Done: Identitatea de sine

Experti Familie & Relatii

Expertul Acasa.ro, psiholog Daniela Nicoleta Dumitrescu: 10 ani in plus sau 10 ani cu plusuri?

Experti Familie & Relatii

Expertul Acasa.ro, psiholog Daniela Nicoleta Dumitrescu: Copiii nu trebuie sa fie atenti, copiii trebuie sa fie curiosi!

Experti Familie & Relatii

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Daniela Irimia: Femeia in rol principal

Expertul Acasa.ro Daniela Irimia, trainer de dezvoltare personala

Pune o intrebare

Sfatul expertului