Potrivit unui studiu al Universitatii din Minnesota, un birou ingrijit si ordonat este mai
probabil sa-i faca pe angajati sa faca ceea ce se asteapta de la ei: sa doneze bani pentru o cauza nobila atunci cand li se ofera optiunea, sa aleaga o masa sanatoasa in loc de fast food. Aceasta teorie se poate vedea aplicata in mediile sterile si formale precum sala de asteptare a medicului tau sau, surprinzator, in orice magazin Apple.
Ce spune un birou dezordonat despre angajatul tau?
Cu toate implicatiile pozitive ale unui spatiu de lucru organizat, un birou dezordonat este departe de a se dovedi inutil. Cand li se cere sa creeze noi utilizari pentru un produs vechi, angajatii din cadrul studiului care se dovedesc mai inovativi si mai creatori sunt cei care lucreaza in spatii dezordonate. Cu alte cuvinte: creativitatea merge mana-n mana cu haosul. si deja stim faptul ca un spirit creator este un semn distinctiv si definitoriu al geniilor. Oare este de ajuns sa spunem ca daca ai un birou dezordonat esti mai inteligent decat crezi?
Pe de alta parte, pusi in situatia sa aleaga intre produsul cunoscut si unul nou, cei din camerele dezordonate au preferat produsul nou, iar cei din camerele ordonate, produsul cunoscut. Acest fapt poate sugera faptul ca oamenii care se simt mai confortabil in spatiile dezordonate tind sa iasa din conventional si sa inspire aceeasi atitudine si in jurul lor. Ei au astfel o perspectiva noua asupra muncii pe care o depun sau chiar a vietii.
Einstein - geniul dezordonat
Teoria ca un pic de dezordine este buna pentru minte poate fi dovedita prin diferite anecdote celebre. De exemplu, una dintre cele mai celebre fotografii de care este legat numele lui Einstein este cea a biroul sau dezordonat. Exista chiar si o replica celebra care ii este asociata: "Daca un birou dezordonat este un semn ca si creierul e la fel, atunci ce inseamna un birou gol?".
„Suntem cu totii expusi la diverse tipuri de medii si contexte, cum ar fi spatiul nostru de la birouri, casa noastra, masina si chiar mediul online”, adauga co-autorul studiului Kathleen Vohs. „Indiferent daca detii controlul asupra ordinii din aceste medii sau nu, esti expus la tot felul de factori care te pot afecta.” Faptul ca ai un birou dezordonat poate sugera si o prioritizare a activitatilor si o concentrare pe alte task-uri decat curatenia si ordonarea obiectelor de pe masa.
In concluzie, desi pentru unele persoane un spatiu de lucru sau chiar o casa dezordonate pot induce o stare de stres si de nemultumire, exista persoane care se simt mai creative si mai inspirate acolo unde nu exista reguli si constrangeri.