Parinti

#lapte #minerale #fibre #cereale #grasimi #acid folic #lactatie

Alimente care stimuleaza lactatia

Alaptarea bebelusului este adesea sabotata de cantitatea mica de lapte sau chiar de lipsa lui, insa medicii sustin ca nu ar trebui sa te ingriorezi, deoarece exista metode naturale prin care poti stimula lactatia. De exemplu, poti mari cantitatea de lapte matern cu ajutorul alimentelor.

Alimente bogate in calciu

Calciul este unul dintre mineralele pe care organismul le consuma cel mai mult atat in timpul sarcinii, cat si in perioada alaptarii. Din acest motiv, ai nevoie de o dieta in care sa incluzi cat mai multe alimente bogate in calciu. Nu te rezuma doar la produsele lactate si la citrice, ci incearca si alimente precum varza kale, broccoli, migdale, spanac si tahini.

Cereale integrale

Pentru a mari cantitatea de lapte matern necesara bebelusului, este indicat sa consumi cat mai des cereale integrale, deoarece contin fibre, carbohidrati complecsi, vitamine si minerale. Medicii iti recomanda sa consumi cereale integrale la micul dejun, alaturi de un pahar de iaurt sau un bol de lapte.

Alimente bogate in vitamina A

Deficienta de vitamina A din organism poate duce la o diminuare a cantitatii de lapte. Refa-ti doza de vitamina A prin consumul urmatoarelor alimente: morcovi, oua, ardei rosu, salata verde si ton.

Alimente bogate in acid folic

Acidul folic este esential pentru organismul tau, din preconceptie, pana dupa incheierea alaptarii. In sarcina, acidul folic previne dezvoltarea unor afectiuni congenitale la fat, iar in perioada alaptarii stimuleaza lactatia. Printre alimentele cu cel mai ridicat continut de acid folic se numara mazarea, pastaile, sfecla, varza de Bruxelles, semintele de floarea-soarelui, ouale si bananele.

Alimente bogate in grasimi nesaturate

Stimuleaza-ti lactatia cu ajutorul alimentelor bogate in grasimi nesaturate. Poti consuma ulei de masline, nuci, seminte, alune nesarate, ulei de porumb, avocado, somon si quinoa.

Specialistii de la Asociatia Americana de Nutritie si Dietetica iti recomanda sa consumi zilic cu 500 de calorii mai mult decat in mod normal, pentru a avea suficient de multa energie si putere de alaptare. Tine cont ca anumite alimente pe care le consumi in timpul alaptarii pot schimba usor gustul laptelui. Este vorba despre ceapa, telina, varza, conopida si praz, printre altele.

Sursa foto: motherandbaby.ninemsn.com.au
 

  •   2013-02-14
  •   5069 vizualizari
  •   comentarii

Articol scris de

Laura Galan

Vezi toate articolele

Articole din relatii-de-familie

Sfatul expertului

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului