Colegii te asteapta impacientati sa plecati la masa, insa ochii iti aluneca in viteza pe ecran, cautand in zadar o ancora care sa dea sens celor 6 paragrafe pe care tocmai le-ai primit de la departamentul de dezvoltare.
Cand te-ai simtit ultima oara confuz dupa ce ai citit un e-mail din care nu ai inteles nimic? Cat de vinovat ai parut in proprii ochi cand ai amanat sa raspunzi timp de cateva saptamani, pentru ca pur si simplu nu iti era clar ce vrea de la tine cel care a scris?
Transmitem mesaje neclare din mai multe motive: nu suntem siguri de subiectul pe care il discutam si nu stim ce vrem sa spunem. Sau pornim de la premisa ca folosind o exprimare complicata, pretentioasa, aratam destinatarului ca il respectam. Uneori suntem pusi in situatia de a refuza pe cineva si vedem intr-un e-mail alambicat, confuz, o scapare ieftina si politicoasa. Alteori, regulile companiei sunt cele care impun un limbaj greoi si abstract, pe care, desi il folosim zi de zi, nu avem mereu concentrarea sa il traducem in actiuni.