Dezvoltare personala

#aglomeratie #stres #ordine #responsabilitate #job #loc de munca

9 lucruri prin care iti poti face viata mai usoara

Zilnic te confrunti cu aglomeratia urbana si cu multitudinea de lucruri pe care le ai de facut. In aceste conditii, nu este de mirare ca stresul isi spune cuvantul. Daca vrei sa te eliberezi de povara unor responsabilitati inutile, atunci trebuie sa stii ca solutia se afla in mainile tale. Trebuie doar sa iei atitudine. Iata cativa pasi care iti vor face viata mai usoara.

1. Stabileste-ti prioritati

Scoate o foaie de hartie si noteaza pe aceasta cateva lucruri care au pentru tine o importanta deosebita. Fie ca este vorba despre aspiratiile tale sau despre oameni la care tii foarte mult si pe care vrei sa ii faci fericiti, este important sa iti stabilesti o lista de prioritati care sa iti serveasca drept ghid in viata.

Nu scrie mai mult de 4- 5 lucruri , pentru ca vrei sa scapi de complicatiile inutile si sa te concentrezi asupra lucrurilor care intr-adevar conteaza. De acum inainte, lucrurile pe care le faci trebuie sa conduca la indeplinirea scopurilor tale.

2. Renunta la o parte din responsabilitati

Ai obiceiul sa iti iei tot felul de angajamente pe care fie nu le poti respecta, fie iti incarca timpul inutil. Incearca sa renunti, treptat, la o parte dintre acestea. Ai intrat in tot felul de organizatii din care nu obtii neaparat un profit, ci pur si simplu erai omul potrivit la locul potrivit.

Cu un simplu telefon sau e-mail, iti poti elibera timpul de aceste angajamente care iti foloseau, poate , mai mult in perioada studentiei si nu acum, cand n-ar trebui sa te mai ocupi atat de mult de voluntariat.

Daca ai in portofel tot felul de carduri de pe la banci, farmacii sau supermarketuri, incearca sa le mai reduci numarul, mai ales ca pentru fiecare percepe si un comision. Incepe treptat, propune-ti ca astazi sa faci primul pas si sa renunti la unul din angajamentele inutile pe care ti le-ai asumat. Te vei simti eliberta de griji si vei avea timp pentru lucrurile care intr-adevar conteaza.

3. Scapa de lucrurile inutile din casa

Sertarele iti sunt pline de tot felul de lucruri pe care nu le mai folosesti, iar mobila iti este ticsita de altele pe care s-a asezat praful. Fa o curatenie generala si arunca tot ceea ce iti incarca spatiul inutil. Vei lasa aerul sa patrunda, iar o casa aerisita te va face sa te simti mult mai relaxat.

4. Fixeaza-ti limite

Te pierzi in fata calculatorului si nu mai ai timp niciodata sa ajungi si la sala. Ti-ai fixat un buget de cumparaturi, dar pana acum l-ai depasit constant. Incearca, de astazi, sa iti impui niste limite. Nu o sa poti renunta la toate excesele din viata ta din prima, dar trebuie sa incepi, totusi, de undeva.

Incepe treptat, cu ceva mai usor, pentru ca dupa prima reusita te vei simti mult mai motivat sa continui acest proces. Intre timp, vei constata ca ai ajuns sa iti organizezi timpul asa cum iti doresti, avand intotdeauna control asupra a ceea ce faci.

5. Acorda-ti timp doar pentru tine

Esti o persoana ocupata si intotdeauna programul tau este plin pana la refuz. Incearca sa mai reduci din activitati, intalniri etc., pentru a avea doar pentru tine, macar 30 de minute pe zi, timp in care esti liber sa faci ce vrei. Cum poti realiza acest lucru? Trezeste-te mai devreme, uita-te mai putin la televizor, nu iti mai verifica e-mailul atat de des, planifica intalniri de afaceri de o durata mai scurta etc. Nu trebuie sa le faci pe toate in aceeasi zi, insa daca ai gasi zilnic, o modalitate de a-ti face timp liber, te-ai putea bucura de cateva clipe doar pentru tine.

6. Fa-ti ordine pe birou

Pe biroul tau se gasesc tot felul de lucruri inutile, pe care nu le mai folosesti, acestea aflandu-se in totala dezordine . Poate ca nu realizezi, insa aceasta aglomerare te oboseste si te streseaza. Cat iti poate lua sa faci ordine printre hartii? Incearca sa gasesti 10 minute pe saptamana pentru aceasta activitate si te vei simti mult mai bine la locul de munca.

7. Scapa de e-mailurile vechi

Aceasta actiune are acelasi efect din punct de vedere psihologic, ca si eliberarea biroului. Mailurile tale sunt ravasite, nu reusesti sa gasesti datele care te intereseaza cu adevarat, iar informatiile personale se afla la un loc cu cele de tip spam.

Toate acestea te obosesc mai mult decat crezi. Incearca sa iti ordonezi mailurile in foldere pentru a le gasi mai usor, sterge-le pe cele vechi sau inutile. Fa acest lucru ori de cate ori primesti vreun mail, pentru a putea mentine curatenia in mod eficient.

8. Nu te mai grabi

Viata ta este o alergatura continua. Ba nu ai auzit ceasul de dimineata si dai fuga sa te imbraci, ba alergi dupa autobuz. Incet incet, nu vei apuca sa mai fii constient de ceea ce faci, pentru ca totul se petrece in graba. Nu e de mirare ca abia astepti weekendul pentru a te relaxa putin.

Incearca sa fii mai prezent in propria ta viata si sa te implici activ in tot ceea ce faci. Mananca mai rar, bucura-te de un dus revigorant, nu te mai grabi. Este nevoie sa iti faci un pic de timp pentru acestea. Trezeste-te mai devreme, nu iti mai planifica toate intalnirile la limita de timp, ci lasa-ti cateva minute in plus, foloseste transportul in comun pentru a nu mai sta in trafic etc.

9. Finalizeaza lucrurile pe care le-ai inceput

Incearca sa faci totul pe rand; daca te-ai apucat sa rezolvi ceva anume, nu te lasa interupt de lucruri care ti-ar putea distrage atentia. In felul acesta, productivitatea ta va creste si te vei simti mult mai bine in pauze. In plus, nu te vei mai simti atat de stresat pentru ca nu ti-ai terminat treburile la timp.

Citeste si:

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dezvoltare-personala

Expertul Acasa.ro, psiholog Elena Done: Identitatea de sine

Experti Familie & Relatii

Expertul Acasa.ro, psiholog Daniela Nicoleta Dumitrescu: 10 ani in plus sau 10 ani cu plusuri?

Experti Familie & Relatii

Expertul Acasa.ro, psiholog Daniela Nicoleta Dumitrescu: Copiii nu trebuie sa fie atenti, copiii trebuie sa fie curiosi!

Experti Familie & Relatii

Sfatul expertului

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psiholog Daniela Nicoleta Dumitrescu: Conflictul dintre generatii a devenit… „razboi”

Expertul Acasa.ro, psiholog Daniela Nicoleta Dumitrescu

Pune o intrebare