Dezvoltare personala

#bun simt #greseli de bune maniere #reguli #bune maniere

Top 5 cele mai frecvente greseli de bune maniere

ong>Te simti deranjat atunci cand cei din jurul tau dau dovada de lipsa  de bun simt. Exista totusi greseli de comportament pe care le savarsesti involuntar. Iata cateva dintre cele mai frecvente greseli de bune maniere .

1. Ti s-a intamplat sa incerci sa iei legatura cu o persoana prin telefon, dar aceasta sa nu raspunda. Cand este politicos sa revii, in urmatoarele minute sau trebuie sa astepti sa fii contactat?

“Cand apelati o persoana, indiferent daca va este prieten, coleg sau sef si acesta nu raspunde la telefon, nu insistati! Dati-va seama de faptul ca acesta este ocupat si nu poate vorbi in momentul respectiv la telefon. Nu reveniti cu un alt apel in cateva minute, lasati-i timp sa finalizeze ce are de facut si va va suna inapoi cand este disponibil! In caz contrar, sunati-l din nou, dar nu mai devreme de cateva ore!, ne-a sfatuit doamna Violeta Lupu, Training Manager pentru CleverBS.

2. Ai fost invitat la masa de catre prieteni. Iti doresti sa fii punctual, dar nu stii cand ar fi politicos sa te prezinti: fix la ora comunicata sau mai tarziu? Este nepoliticos sa ajungi mai devreme de ora stabilita? Cat iti este permis sa intarzii?

“Puctualitatea este foarte importanta cand suntem invitati la masa . Nu ajungeti niciodata mai devreme de ora indicata de gazda! Ideal ar fi sa ajungeti la ora pe care gazda v-a comunicat-o din timp, insa o mica intarziere de 5 – 10 minute este permisa si, de multe ori, bine venita pentru gazda”,
ne-a comunicat doamna Lupu.

3. Ti-ai propus sa daruiesti cuiva o carte si ai dori sa mentionezi si niste felicitari. Foarte multe persoane au tendinta sa isi scrie gandurile pe prima pagina a cartii. Este permis acest lucru?

Nu scrieti niciodata dedicatii sau felicitari pe prima pagina a cartii pe care o oferiti in dar! Aceasta pagina este rezervata doar autorului sau traducatorului cartii in cauza! In situatia in care nu sunteti niciunul si nici altul, strecurati-i printre paginile cartii o felicitare in care va exprimati gandurile bune!”
, a spus Violeta Lupu.

4. Te afli in situatia de a prezenta un nou angajat tuturor colegilor tai.  Cum procedezi atuci cand te afli in fata unei persoane cu grad superior? Cine este cel prezentat primul: angajatorul sau angajatul?

“Regula de baza este ca persoana cu grad inferior sa fie prezentata persoanei cu grad superior! Prin urmare nu vom spune: < Mihai, ti-l prezint pe dl. Georgescu, directorul acestei companii!>, ci < Domnule Director Georgescu, vi-l prezint pe Mihai, noul nostru coleg de la Departamentul de Marketing!>. De data aceasta, cel care indinde mana in semn de salut este Directorul companiei, deci persoana cu grad superior”, ne-a sfatuit reprezentanta CleverBS.

5. La masa, indiferent daca este vorba despre o vizita la prieteni si rude sau o cina la un restaurant, gazda sau chelnerul se ocupa de umplerea paharelor cu bautura. De multe ori, ne grabim sa ridicam paharul de pe masa atunci cand suntem serviti.

Nu ridicati niciodata paharul de pe masa cand vi se toarna bautura in el, indiferent daca sunteti la restaurant sau in vizita la prieteni! Singurul pahar care se ridica de pe masa este cel de sampanie, bautura care celebreaza de altfel un eveniment sau incununeaza o sarbatoare”, ne-a spus Violeta Lupu.

Ai trecut si tu prin astfel de situatii? Scrie-ne si impartaseste userilor experienta ta.

  •   2009-01-14
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Dana Spataru

Vezi toate articolele

Articole din dezvoltare-personala

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Ana Falca: Amanta - fericire pe nefericirea cuiva nu poti construi vreodata

Expertul Acasa.ro, dr Ana Falca, specialist in psihologia cuplului

Pune o intrebare

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii