Iertarea este dificila atunci cand cei care te-ai ranit sunt tocmai cei la care tii cel mai mult. Renuntarea la resentimente poate fi insa o experienta care te elibereaza de tensiunile interioare pe care le resimti.

Refuzul de a ierta poate intretine sentimentele negative care duc uneori la anxietate si depresie. Resentimentele fata de cei care ti-au gresit pot deveni o povara care te impiedica sa iei cele mai bune decizii pentru tine si sa evoluezi in planul personal.
 

De ce sa ierti?


Atunci cand nu ai primit o scuza sincera sau cand cineva te-a ranit fara sa-i para rau, iertarea poate parea ciudata. Cand ierti, faci acest lucru pentru tine si faptul ca te eliberezi nu insemna ca gesturile care te-au ranit sunt scuzabile.

Fara sa-ti dai seama, resentimentele pot ramane cu tine ani de zile, uneori si dupa ce persoana care te-a ranit nu mai este in viata ta sau a murit. Iertarea are insa mai multe beneficii pe care le meriti, mai ales daca nu ai ranit si tu pentru a te razbuna.

Durerea provocata de cei care te-au ranit continua sa faca parte din viata ta, daca nu ierti. Aceste sentimente au un impact mai mare decat ai vrea si pot influenta deciziile importante din viata ta si relatiile cu cei apropiati. Dupa ce ierti, poti descoperi esti mai deschis catre intelegere, acceptare si iubire in relatiile cu cei din jur.

Cand ai o experienta neplacuta, iti aduci aminte fara sa vrei de alte experiente dureroase din trecut. Daca nu i-ai iertat pe cei care te-au ranit, amintirile pot contribui la cresterea nivelului de stres si de anxietate.

Astfel, resentimentele pot avea un efect negativ direct si asupra sanatatii tale. Stresul si supararea iti pot afecta somnul si te pot predispune la abuzuri alimentare sau la abuzul de alcool.

Atunci cand renunti la sentimentele negative si te hotarasti sa ierti pe cineva care ti-a gresit, te poti simti mai liber, mai calm si mai linistit. Vei avea astfel ocazia sa limitezi impactul pe care cel care te-a ranit il are in viata ta.

 

Cum sa abordezi iertarea


Chiar daca simti ca esti gata sa ierti, poti avea uneori dificultati deoarece nu stii cum sa incepi procesul. Incearca sa renunti la resentimente prin trei metode usoare.

Evita gandurile negative. Sentimentele negative se propaga si isi mentin intensitatea atunci cand retraiesti mental momentele in care ai fost ranit. Nu poti uita ce s-a intamplat, dar nu este recomandat nici sa te gandesti prea mult la momentele in care cei din jur te-ai dezamagit. Incepe iertarea prin evitarea gandurilor negative.

Cauta lectia. Multi privesc momentele in care au fost raniti ca pe niste evenimente complet negative. Acest mod de a vedea nu este insa productiv . Gandeste-te cum te-a schimbat experienta si ce ai invatat din ea. Daca a trecut mai mult timp de atunci, probabil ca ai aplicat deja invatamintele in viata ta si ai luat alegeri mai bune.

Scrie o scrisoare. Fie ca alegi sa scrii o scrisoare catre tine sau catre cel pe care te-a ranit, sentimentele pot fi uneori exprimate mai usor in scris. Scrie o scrisoare in care incerci sa te convingi pe tine de impactul pozitiv pe care il poate avea iertarea in viata ta. Scrie o scrisoare celui te-a ranit (pe care o poti expedia sau o poti pastra) in care ii marturisesti ca l-ai iertat si ca acest lucru te-a eliberat. Citind gandurile tale pe hartie, vei accepta mai usor iertarea in viata ta.

Sursa foto: Mischiefsavant.blogspot.com

  •   2011-11-24
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Ramona Sandu

Vezi toate articolele

Articole din dezvoltare-personala

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Simona Jeles: Scapa de obiceiurile proaste care iti strica somnul

Expertul Acasa.ro, Simona Jeles, psihoterapeut

Pune o intrebare

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii