Dezvoltare personala

#productivitate #viata profesionala #munca #randament

Cum sa-ti cresti randamentul la serviciu

Productivitatea la locul de munca depinde in primul rand de modul in care iti organizezi timpul, dar si de vointa si de modul in care alegi sa iti indeplinesti sarcinile. Afla cum sa-ti cresti randamentul la serviciu.

Succesul in viata profesionala tine de capacitatile innascute, dar mai ales de organizarea timpului si de modul in care alegi sa iti urmaresti scopul. Afla care sunt cele mai eficace tehnici pentru a-ti spori randamentul la locul de munca.

 

Stabileste tinte clare

 

Atunci cand iti stabilesti tintele, incearca intotdeauna sa definesti foarte bine atat rezultatul, cat si modalitatea prin care il vei obtine.

"Trebuie sa avem mai multe sedinte in grup" este o tinta mult mai slab definita fata de "Trebuie sa avem sedinte in grup saptamanale, incepand de maine".

Oamenii de succes care isi ating scopurile, le stabilesc de obicei cu precizie, lucru care te va ajuta si pe tine sa ramai motivat pentru a-ti indeplini planurile. 

 

Planifica, dar nu renunta la spontaneitate

 

Ocaziile si oportunitatile trec adesea pe langa noi atunci cand ne simtim coplesiti de volumul de munca care ne asteapta pana la sfarsitul zilei.

Dupa ce ti-ai stabilit clar tintele, tine cont de orice ocazie care te-ar putea ajuta sa le duci la bun sfarsit.

Specialistii recomanda crearea unui plan de actiune pentru fiecare zi. Astfel, daca lucrul la o sarcina a depasit timpul alocat, treci la urmatoarea si revino la prima mai tarziu, cand poti avea o noua perspectiva.

 

Monitorizeaza-ti progresul

 

Pentru a-ti atinge tintele, trebuie sa-ti monitorizezi atent progresul. Daca sefii tai nu te verifica in mod regulat, stabileste-ti singur termenele limita pentru fiecare sarcina si respecta-le!

Cele mai bune strategii de lucru pot fi construite doar pe baza experientei. Tu stii cel mai bine ritmul in care lucrezi. Pentru a-ti creste randamentul la serviciu, trebuie sa stii cum decurge fiecare plan, pentru a putea opera modificari in modul de lucru atunci cand este cazul.

Mai ales in cazul sarcinilor care sunt duse la indeplinire in saptamani sau luni, monitorizeaza-ti cu atentie progresul.

 

Renunta la multitasking

 

Un studiu recent publicat in Harvard Business Review arata ca angajatii care fac multitasking (abordeaza mai multe sarcini in acelasi timp), au, de fapt, o productivitate mai redusa decat cei care se concentreaza asupra fiecarei sarcini cu toate resursele disponibile.

Chiar daca atentia distributiva este considerata de multi un avantaj al angajatilor, creierul uman functioneza mai bine atunci cand este concentrat pe o singura tinta si lucreaza fara intreruperi .

 

Concentreaza-te pe imbunatatire

 

Aptitudinile se pot imbunatati in timp, iar perfectionarea trebuie sa fie pe lista prioritatilor tale daca vrei sa-ti imbunatatesti randamentul la serviciu.

Fiecare greseala pe care o faci este o experienta din care trebuie sa inveti si care te poate ajuta sa abordezi diferit aceleasi obstacole in viitor.

Procesul de invatare nu se incheie niciodata si nu vei reusi sa-ti cresti productivitatea daca iti impui limite artificiale.

 

Fii optimist

 

Increderea in capacitatea proprie de a reusi este unul dintre ingredientele necesare succesul in viata profesionala.

Nu subestima niciodata obstacolele, insa abordeaza fiecare problema cu un optimism realist. Gandirea pozitiva poate fi un factor care sa te ajute sa iti cresti performantele profesionale si sa maresti cu adevarat randamentul la serviciu.

  •   2011-04-26
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Ramona Sandu

Vezi toate articolele

Articole din dezvoltare-personala

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Antonia Georgescu, master trainer: Orice efect are o cauza

Expertul Acasa.ro, Antonia Georgescu, master trainer

Pune o intrebare

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii